Çu qui s’a passè, c’èst qu’in djoû, di l’après din.nér, c’èst l’ gris qui s’a mwéji. Gn-aveut ène saqui qu’aveut sèrè l’ couvièke du piyanô al clé. Il-a fét ukér l’ sitokas´ qu’a yeû râde sési l’ guèdin. Gn-a yeû saquants crîy’rîyes dins l’ cûjène èyèt l’ brâve ome qui vèyeut tél’mint vol’tî s’ nwârôde, a r’vènu avou l’ clé an stitchant qu’ c’èsteut l’ mèsquène qu’aveut sèrè l’ couvièke sins sondjî a mô.
L’ôte a fét chènance di l’ crwêre èy’ il-a djouwè co pus bia qu’a s’n-abitude èt come li fènièsse èsteut-st-ô lôdje, lès couméres n’ont né d’vu drouvu l’uch a crâye… èyèt no nwârôde, lèy ètou, èle a d’vu choûtér. Tèrmètant, l’ vî sôdârd du câde, i n’ lacheut né d’ sourîre…
I n’ fôreut né rouvyî l’ pasquéye dèl foto… Yink dès gris, c’èsteut in tireû d’ pôrtréts dins s’ payis èy’ il-aveut v’nu roci avou sès-ostis. I n’ manqueut né d’ fé s’ bûre, li fichôd, paç’ qui tous sès cous´…
Auteur de Çu qui s’a passè... (extrait de Li nwârode)
Notes prises d'une lucarne suivi de Petit théâtre aux chandelles
Préface de Robert Frickx À propos du livre Les Notes prises d'une lucarne sont le produit d'un exercice quotidien qu'Hellens s'est imposé durant l'année 1917. On retrouve, dans ces textes en prose, d'une admirable sobriété, le reflet de la mutation que, sous l'influence de la lumière du Midi et des peintres qu'il fréquente alors (Matisse, Archipenko, Modigliani, André Lhote), l'art du poète subit après 1915. Quant au Petit théâtre aux chandelles , composé vers la même époque, il dénote un art très sûr de la scène, qui se concrétise notamment dans un mélange subtil d'érotisme, de légèreté et de cruauté. Mariant le badinage au cynisme, le théâtre d'Hellens fait penser tantôt à Marivaux, tantôt à Musset, mais il s'écarte de ce modèles dans certaines pièces qui, tel Massacrons les innocents, annonce l'univers baroque de…
Zoé et Théo Vol 12. Il est temps de dormir
Zoé et Théo ne veulent pas se coucher ! Et puis il y a ce rugissement de lion dans…