Fé come les Kebecwès


Ene « loe 101 » po nozôtes?
E dierin limero del Rantoele, Michel Meurée dinéve si-t emile, po lyi scrire li sinne po l’ walon esse schapé. Mins çou k’ i nos fåt, c’ est ene novele lwè linwinstike, a môde do Kebek, k’ a çou k’ i lomnut li «Loe 101», ki sereut rakeudowe po nozôtes.

I
Foiravant k’ les Flaminds sont-st ahontis pa leu lingaedje, et s’ ritaper so l’ inglès. Mins d’ èn ôte des costés, i tapnut so nosse dos da nozôtes, les Walons. Gn a sacwants Walons ki pinsnut ki, si l’ francès a råyî l’ walon foû [chassé, persécuté], ça lyi est bon, asteure, d’ esse råyî a s’ toû foû pa l’ inglès.
Mi, dji pinse k’ i gn a moyén d’ wårder tos les lingaedjes bedjes, pal voye d’ ene lwè come li 101 kebecwesse, redjårbêye a nosse såce.

Aroyaedje institucionrece

Portant, po-z ahiver ene sifwaite lwè, i fåreut k’ ele fouxhe pattavå l’ Beldjike.
Mins c’ est målåjhey a mete so pî, foiravant…

  lire la suite sur  REVUES.BE


FIRST:inglès lingaedjes èn hagnon - "Fé come les Kebecwès"
stdClass Object ( [audiences] => [domains] => )

Ceci pourrait également vous intéresser...

Sur les traces de Godefroid de Bouillon en Belgique

Godefroid ou Godefroy de Bouillon. Son seul nom évoque les croisades. Il nous renvoie à une vision idéalisée du Moyen Âge, celle des châteaux forts, des gentes dames et des chevaliers. Pourtant, la personnalité de Godefroid de Bouillon qui sera, au XIXè siècle, érigé en mythe fondateur de la Belgique naissante, est empreinte de mystères.Du lieu de sa naissance et de sa mort, de son caractère à ses ambitions en passant par sa réelle piété, tout est vague. C'est à la découverte de ce mystérieux Godefroid que «Sur les traces de» vous entraîne. Un voyage dans le temps, une plongée dans la Belgique médiévale qui vous conduira jusqu'aux confins de la chrétienté.Jean-Michel Bodelet est historien, journaliste et archiviste. Il est correspondant de presse pour l'Avenir du Luxembourg et en charge du patrimoine pour la ville de La Roche-en-Ardenne. Il a publié plusieurs ouvrages dont le livre « Sur les traces de Patton en Belgique » sorti en novembre dernier. Jean-Louis Lahaye est présentateur et animateur de la RTBF. Il a entre autres présenté le « Concours Eurovision » de la chanson et « Cap 48 ». Depuis septembre 2014, il est devenu le présentateur de la nouvelle série documentaire « Sur les traces de...…

Quand l'habit faisait le moine

Une histoire du vêtement civil et religieux en…